Koppel je webshop met Bol.com

Bol.com is een van de grootste spelers binnen de e-commerce branche in Nederland en België. Het doel van Bol.com is om allerbeste online winkel te zijn. De behoefte van de klant staat centraal. Bol.com streeft ernaar om alles in hun catalogus te hebben. Sinds 2012 is het mogelijk voor (web)winkels om te verkopen op bol.com. Ze bieden je een kant-en-klaar platform voor jouw producten. Comercia Connect heeft een bol.com koppeling beschikbaar die zorgt voor een geautomatiseerd proces.

Enkele feiten over bol.com

Bol.com-magazijn
  • Bol.com heeft 7 miljoen klanten.
  • Dagelijks bezoeken 1 miljoen mensen de website.
  • De catalogus van bol.com bevat 12 miljoen producten. Dagelijks komen daar tientallen (misschien wel meer) artikelen bij.
  • In 2016 haalde bol.com een record omzet van 1 miljard.
  • Het moederbedrijf van bol.com is Ahold Delhaize (van o.a. de supermarkten).
  • De dag voor kerst worden ongeveer iedere seconde 11 artikelen besteld.
  • Begin van dit jaar veranderde bol.com zijn slogan van “De winkel van ons allemaal” naar “je kan het met bol.com”.

Indrukwekkende feiten en genoeg reden om te overwegen om ook te gaan verkopen op bol.com.

Verkopen via Bol.com

Verkopen via bol.com kent vele voordelen. Het online warenhuis heeft verschillende productcategorieën. Door de uitgebreide mogelijkheden ben je in staat om het juiste publiek te vinden voor jouw producten.

De (web) winkel biedt producten aan op bol.com, dit kan met de bol.com koppeling van Comercia Connect. Wanneer de producten zijn geactiveerd kunnen ze door de consument aangeschaft worden. De klant betaalt aan bol.com, deze betaalt de (web)winkel uit, dit gebeurt nadat de retourperiode is verstreken. Van het uit te betalen bedrag houdt bol.com commissie in.

Bol.com heeft een commissiemodel die is gebaseerd op het type producten die je verkoopt. Deze percentages kunnen varieren tussen de 3% en 8% (klik hier voor meer informatie over comissies). Bol.com is net zoals Comercia Connect transparant over zijn prijzen en je hoeft dus geen rekening te houden met onverwachte kosten.

Bol.com heeft een aantal voorwaarden waaraan een (web)winkel moet voldoen voordat deze zijn producten kan gaan aanbieden. Enkele hiervan zijn:

  • Passen de producten die jij op bol.com wilt hebben binnen een van zijn categorieën?
  • Zijn jouw producten voorzien van een EAN of ISBN nummer?
  • Leveren binnen 1 max. 8 werkdagen.
  • Ben je ingeschreven bij KvK of bij het Belgisch Handelsregister?
  • Heb je een btw-nummer?
  • Kunnen klanten je producten binnen 14 dagen retour sturen mocht daar behoefte aan zijn?
  • Kun je vragen van klanten binnen 24 uur uur beantwoorden?
  • Daarnaast zijn er ook nog servicenoren waar je rekening mee moet houden (bekijk hier onze servicenormen).

Het kan zijn dat je te maken krijgt met concurrentie op bol.com. Concurrentie die dezelfde of vergelijkbare producten aanbiedt. Zorg er dan voor dat je een snelle levertijd hebt en zorg voor een goede service die kan lijden tot positieve recensies.

Naast verkopen via bol.com is het ook mogelijk om (een deel van) je voorraad in het magazijn van bol.com te leggen. Bol.com verzorgt dan de levering, de klantenservice en de retouren van je product (lees hier meer over logistiek via bol.com).

Bol.com koppeling

Verkoop jij al via bol.com? Wil je gaan verkopen via bol.com? Comercia Connect kan je helpen bij dit proces. Comercia Connect koppelt automatisch jouw webwinkel met bol.com. Producten kunnen worden gewijzigd en toegevoegd. Ook houdt de bol.com koppeling van Comercia Connect prijzen geüpdatet en worden orders naar je eigen logistieke omgeving geïmporteerd. 

 

De Bol.com koppeling is beschikbaar voor de volgende webshops: